NVH - Naturvitenskapelige helsefag

Bildekriterier: Rntg thorax PA

1.989 views 14. desember 2020

Bildekvalitetskriterier for røntgen thorax, PA projeksjon. Lektor og studieleder ved radiografutdanningen, Kari Gerhardsen Vikestad, presenterer. Videoen inngår i emnet Grunnleggende Radiografi, i samarbeid med Norges Arktiske Universitet, UiT. Læreverket er åpent tilgjengelig på OsloMetX (tidligere Bokskapet)

Bildekriterier: Rntg thorax lateral

1.761 views 14. desember 2020

Bildekvalitetskriterier for røntgen thorax, lateral projeksjon. Lektor og studieleder ved radiografutdanningen, Kari Gerhardsen Vikestad, presenterer. Videoen inngår i emnet Grunnleggende Radiografi, i samarbeid med Norges Arktiske Universitet, UiT. Læreverket er åpent tilgjengelig på OsloMetX (tidligere Bokskapet)

Traume bekken forkortet versjon - del 2

659 views 2. desember 2020

Video 2 av 2. Overlege/Radiolog Nenda Popic går igjennom traume bekken.

Traume fot forkortet versjon

553 views 2. desember 2020

Overlege/Radiolog Nenda Popic går igjennom traume fot.

Analyse av koronaprøver

1.397 views 23. november 2020

Studenter på bioingeniørutdanningen lærer hvordan man analyserer Covid-19-prøver.

Hva er et primæravtrykk?

354 views 13. oktober 2020

Seniorkonsulent og tanntekniker, Renate Moderhak, forklarer hva et primæravtrykk er for noe innen tannteknikk.

Raster i radiografi

1.711 views 12. oktober 2020

Radiograf og høgskolelærer, Andrea Falk Lorentsen ved Norges Arktiske Universitet (UiT), forklarer Raster. Denne miniforelesningen inngår i læreverket Grunnleggende radiografi, åpent tilgjengelig på Bokskapet.oslomet.no fra vårsemesteret 2021. Læreverket er et samarbeid mellom OsloMet og UiT.

AEC i Radiografi

1.594 views 12. oktober 2020

Radiograf og høgskolelærer, Andrea Falk Lorentsen ved Norges Arktiske Universitet (UiT), forklarer Automatic Exposure Control. Denne miniforelesningen inngår i læreverket Grunnleggende radiografi, åpent tilgjengelig på Bokskapet.oslomet.no fra vårsemesteret 2021. Læreverket er et samarbeid mellom OsloMet og UiT.

2 av 4 Proteiner - Inndeling

354 views 6. oktober 2020

Del 2 av 4 i en forelesningsrekke om proteiner. Videoene inngår i læreverket Anatomi, fysiologi og biokjemi, åpent tilgjengelig på OsloMetX

1 av 4 Proteiner - Makromolekyler