EST - Estetiske fag

A Ship With A View

36 views 16. november 2023

Alexis Parra og Kristin Bergaust samarbeidet om å dokumentere de siste ti månedene teaterbåten MS Innvik lå ved Langkaia i Bjørvika før den måte forlate Oslo i 2010

The Kitchen Garden

24 views 16. november 2023

Alexis Parra og Kristin Bergaust samarbeidet om å lage en urtehage på kjøkkendekket til teaterbåten MS Innvik mens den lå ved Langkaia i Bjørvika før den måte forlate Oslo i 2010

Metode på estetiske fag

116 views 11. september 2023

Videoen er en introduksjon om metode på estetiske fag. Den er laget av Gina Stene, bachelorstudent ved Faglærer i design, kunst og håndverk.

En film om femårig lærerutdanning i design, kunst og håndverk.

181 views 10. mars 2023

Aurora, Bjørnar og Elias forteller om studiehverdagen på lærerutdanning i praktiske og estetiske fag for trinn 1–13, design, kunst og håndverk og deler noen tanker om lærerrollen.

En film om kunstnerisk utviklingsarbeid, Hildegunn Solbø

96 views 13. februar 2023

Om å forske gjennom kunsten. Førstelektor Hildegunn Solbø ved OsloMet forteller om sitt arbeid med grafikk.

En film om kunstnerisk utviklingsarbeid, Niels Peter Underland

116 views 13. februar 2023

Om å forske gjennom kunsten. Dosent Niels Peter Underland ved OsloMet forteller om sitt arbeid med drama og teater.

Kunstnerisk utviklingsarbeid

94 views 13. februar 2023

En film om et kunstnerisk utviklingsarbeid av førstelektor Anne Bryhn, førstelektor Heidi Dahlsveen og førstelektor Randi Veiteberg Kvellestad ved Institutt for estetiske fag, OsloMet. Om å forske gjennom kunsten. Prosjektet undersøker temaene ensomhet og omsorg, gjennom biografiske, autobiografiske og tradisjonelle (norrøne) fortellinger, og...

En film om kunstnerisk utviklingsarbeid, Gunhild Vatn

86 views 13. februar 2023

Om å forske gjennom kunsten. Førsteamanuensis Gunhild Vatn ved OsloMet forteller om sitt arbeid med porselen.

Hva gjør studentene på master i estiske fag, studieretning teater og samfunn

112 views 7. april 2022

Professor Camilla Eeg-Tverbakk forteller deg mer om innholdet i master i estetiske fag, studieretning teater og samfunn - og hva man kan bruke denne masteren til.

Hvilke samarbeid har Institutt for estetiske fag med aktører i arbeidslivet?

107 views 7. april 2022

Undervisningsleder June Oline Kunnikoff forteller deg om praksis og hvilke aktører og arenaer Institutt for estetiske fag har samarbeid med.

Hvordan er praksis lagt opp?

113 views 7. april 2022

Undervisningsleder June Oline Kunnikoff forteller deg hvordan praksis er lagt opp på den nye femårige lærerutdanningen i design, kunst og håndverk, trinn 1-13.

Hvor kan vi ha praksis?

99 views 7. april 2022

Undervisningsleder June Oline Kunnikoff forteller deg hvor studentene på Institutt for estetiske fag kan ha praksis.