NVH - Naturvitenskapelige helsefag

14 av 17: Sedering, angst- og- smertelindring

353 views 20. oktober 2022

Dette er film 14 i en forelesningsrekke om barneradiografi som inngår i læreverket "Barneradiografi" på OsloMetX. Denne filmen handler om sedering, angst- og-smertelindring, og hvilket mulighetsrom man har for å legge til rette for en god radiologisk undersøkelse av barn. Underviser er barneradiograf Bente Lagesen ved Rikshospitalet.

13 av 17: Angst -og- smertelindring

343 views 20. oktober 2022

Dette er film 13 i en forelesningsrekke om barneradiografi som inngår i læreverket "Barneradiografi" på OsloMetX. Denne filmen handler om angst- og-smertelindring, og hvilket mulighetsrom man har for å legge til rette for en god radiologisk undersøkelse av barn. Underviser er barneradiograf Bente Lagesen ved Rikshospitalet.

3 av 17: Barn som pasienter

412 views 20. oktober 2022

Dette er tredje film i en forelesningsrekke om barneradiografi som inngår i læreverket "Barneradiografi" på OsloMetX. Denne filmen gir en kjapp gjennomgang av hva radiografer bør kunne om barn som pasienter. Underviser er barneradiograf Bente Lagesen ved Rikshospitalet.

4 av 17: Barns fysiske utvikling

355 views 20. oktober 2022

Dette er fjerde film i en forelesningsrekke om barneradiografi som inngår i læreverket "Barneradiografi" på OsloMetX. Denne filmen handler om trekk ved barns fysiske utvikling som er spesielt nyttig for radiografer. Underviser er barneradiograf Bente Lagesen ved Rikshospitalet.

2 av 17: Barn er ikke små voksne

387 views 20. oktober 2022

Dette er andre film i en forelesningsrekke om barneradiografi som inngår i læreverket "Barneradiografi" på OsloMetX. Denne filmen handler om hvordan radiografer bør møte barn som skal til undersøkelse. Underviser er barneradiograf Bente Lagesen ved Rikshospitalet.

17 av 17: Strålevern, skjerming og artefakter

437 views 20. oktober 2022

Dette er siste film i en forelesningsrekke om barneradiografi som inngår i læreverket "Barneradiografi" på OsloMetX. Denne filmen handler om strålevern, skjerming og artefakter. Underviser er barneradiograf Bente Lagesen ved Rikshospitalet.

15 av 17: Strålevern og berettigelse

444 views 20. oktober 2022

Dette er film 15 i en forelesningsrekke om barneradiografi som inngår i læreverket "Barneradiografi" på OsloMetX. Denne filmen handler om strålevern og berettigelse. Underviser er barneradiograf Bente Lagesen ved Rikshospitalet.

12 av 17: Immobilisering

321 views 20. oktober 2022

Dette er film 12 i en forelesningsrekke om barneradiografi som inngår i læreverket "Barneradiografi" på OsloMetX. Denne filmen handler om immobilisering ved radiologisk undersøkelse av barn. Underviser er barneradiograf Bente Lagesen ved Rikshospitalet.

11 av 17: Avledning

332 views 19. oktober 2022

Dette er film 11 i en forelesningsrekke om Barneradiografi og inngår i et kommende læreverk i Bokskapet.oslomet.no. Denne filmen handler om avledning som et virkemiddel for å legge til rette for en god radiologisk undersøkelse av barn. Underviser er Barneradiograf Bente Lagesen ved Rikshospitalet.

10 av 17: Kommunikasjon forts.

355 views 19. oktober 2022

Dette er tiende film i en forelesningsrekke om Barneradiografi og inngår i et kommende læreverk i Bokskapet.oslomet.no. Denne filmen fortsetter tema om å legge til rette for god kommunikasjon og godt samarbeid i forkant av - og underveis i - en radiologisk undersøkelse. Underviser er Barneradiograf Bente Lagesen ved Rikshospitalet.

9 av 17: Kommunikasjon og samarbeid

367 views 19. oktober 2022

Dette er niende film i en forelesningsrekke om barneradiografi som inngår i læreverket "Barneradiografi" på OsloMetX. Denne filmen handler om å legge til rette for god kommunikasjon og godt samarbeid i forkant av - og underveis i - en radiologisk undersøkelse. Underviser er barneradiograf Bente Lagesen ved Rikshospitalet.

7 av 17: Utvikling 3 til 18 år

357 views 19. oktober 2022

Dette er syvende film i en forelesningsrekke om barneradiografi som inngår i læreverket "Barneradiografi" på OsloMetX. Denne filmen handler om barns utvikling og evne til samarbeid, og hva man som radiograf bør tenke på når man har pasienter i aldersgruppen 3-5 år og 6-17 år. Underviser er barneradiograf Bente Lagesen ved Rikshospitalet.